Sabtu, 16 Mei 2009

Sebuah Novel dari Juhdy

Why is there a love?

I want tell you. May be it is an old of my story that I never discloser.

I don’t know suddenly there is an idea to discloser my novel into this blog. I feel just as a loser, with my order to publish my story as a novel. A novel that will set in many book stores.

But I never have a comfort and easy place to publish it. I think every my story should be appreciate by everyone. Even do they are never like it in their system. Because the commercial system is never be my soul and mind in my entire story. Unfortunately they had made a sentence of judgment that I never had a talent as a writer. They declared, my novel was a bad creation…hmmmmmmm. Just I can do, I should receive all their critics without make a counter sentences, because it is a system. Maybe with this way I can be appreciated. And I wish my novel can be read and be appreciated everyone.

It’s ok. If all they said is a right sentences, but I still have a dream. Write and write again whenever and whatever and wherever I must write something, I will never want to hear everything they had said. Forget it all, just lets you begin read my first collection in a title “Mengapa cinta itu ada (Why there is a love)”

Juhdy

Mengapa cinta anda?.

Disini saya ingin bercerita, mungkin hanya sebuah karya usang yang lama tidak di buka.

Entah, ketika sebuah ide untuk memuat novel saya kedalam blog ini, sepertinya saya sudah kalah dengan cita-citaku menerbitkan menjadi karya utuh sebuah novel, yang kata mereka novel itu dalah sebuah buku, yang di panjang di rak-rak buku di toko-toko buku.

Tapi dimana lagi sebuah tempat yang nyaman, sebuah karya dapat di nikmati semua orang. karena menurut mereka karya saya tidak layak untuk dinikmati karena sebuah sistem, alias makhluk yang bernama komersil itu tidak terdapat di roh novel saya. Bahkan dengan tegas mereka bila saya memang tidak punya bakat untuk menulis dan karya saya benar-benar buruk. Ya, saya hanya berusaha menerima semua kritik mereka tanpa harus membela, karena itulah sistem. Mungkin dengan disini saya bisa di terima, dan berharap karya saya dapat di baca dan dinikmati banyak orang.

ya kalaupun ternyata semua yang mereka katakan itu benar, hanya satu yang saya inginkan. saya hanya ingin menulis dan terus menulis, tanpa harus mendengarkan mereka berkata apa?. Selamat menikmati karya saya dalam sebuah cerita " Mengapa cinta itu ada ? "

Juhdy

Tidak ada komentar:

Posting Komentar